Cegid lanceert seizoen 2 van ‘HR Debatable’ Podcast: een prikkelende blik op HR-onderwerpen

Rijswijk, 30 januari 2024 – In een dynamische wereld waar Human Resources constant evolueert, kondigt Cegid, de wereldwijde leverancier van cloud business management oplossingen voor finance (cashflow, tax, ERP), human resources (payroll, talent management), CPA’s, retail en overige ondernemerssectoren, trots de lancering aan van het tweede seizoen van hun baanbrekende podcast ‘HR Debatable’. Gehost door de bekende HR-influencer Neelie Verlinden, brengt deze serie boeiende gesprekken met HR-experts die controversiële onderwerpen en trends in het HR-veld bespreken. ‘HR Debatable’ belooft verhelderende inzichten en levendige debatten, die luisteraars meenemen in de diversiteit van meningen binnen HR.

Een podium voor uitdagende HR-meningen

Uniek aan ‘HR Debatable’ is de focus op minder gangbare, maar belangrijke meningen over actuele en soms zelfs controversiële HR-onderwerpen. In elke aflevering gaan twee verschillende HR-experts met elkaar in discussie onder leiding van Neelie Verlinden, een bekende HR-influencer en expert op het gebied van The Future of Work. In het succesvolle eerste seizoen waren onder meer Suzanne Lucas (a.k.a. ‘The Evil HR Lady’), Teske Schröder (HR Director bij Planon) en Andreas Irmer (Regional HR Director bij Cegid) te gast. Dat leidde tot interessante discussies over onderwerpen zoals de relevantie van het CV, de zin en onzin van leiderschapsontwikkeling, en de laatste HR-buzzwords.

Gerenommeerde sprekers in seizoen 2 van ‘HR Debatable’

Seizoen 2 van ‘HR Debatable’ belooft opnieuw een reeks indrukwekkende, internationale gasten. In de eerste aflevering verwelkomt Cegid Tracie Sponenberg, oprichter en Chief People Officer bij Tracie Sponenberg LLC, en Paul LaLonde, Vice President of People & Culture bij CEDA. Zij zullen dieper ingaan op actuele stellingen zoals de impact van ‘Return to Office’ op productiviteit en bedrijfscultuur, het belang van werknemerserkenning, en de grootste uitdagingen van het werken in HR anno 2024. Andere vooraanstaande sprekers dit seizoen zijn Alex Hernandez, mede-oprichter en merkambassadeur van Jobgether, en Vanessa Monsequeira, Sustainability Strategist bij Philips Innovation Services. Hun inzichten en ervaringen beloven levendige discussies en interessante visies.

Uitdagende stellingen in seizoen 2
Uitdagende, hypothetische discussiepunten die dit seizoen aan bod komen zijn onder meer:

• “In 2024 wordt de vierdaagse werkweek de norm.”
  • “Diploma’s zijn overgewaardeerd – vaardigheden zijn belangrijker bij het aannemen van personeel.”
  • “Werknemersmonitoring is noodzakelijk voor productiviteit en veiligheid.”
  • “Remote werk is de toekomst en kantoren zijn straks overbodig.”

Deze provocerende discussieonderwerpen zijn zorgvuldig gekozen om te prikkelen en uit te dagen, en bieden HR-professionals de kans om gevestigde denkbeelden te heroverwegen. Host Neelie Verlinden vertelt: “Als ik HR Debatable in drie woorden zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen prikkelend, openhartig, en ontzettend vermakelijk.”

Een must-listen voor HR-professionals

De show wordt gehost door Neelie Verlinden, HR-influencer en expert op het gebied van The Future of Work. Beschikbaar op de Cegid website, Spotify, Apple Podcast en andere kanalen, biedt deze podcast een tweewekelijkse dosis van prikkelende debatten. Seizoen 2 is vanaf 16 januari 2024 te beluisteren, en belooft een must-listen te zijn voor elke HR-professional die betrokken wil blijven bij de nieuwste trends en discussies in de branche.

Over Cegid

Cegid is een toonaangevende leverancier van cloud business management oplossingen voor finance (cashflow, tax, ERP), human resources (payroll, talent management), CPA’s, retail en overige ondernemerssectoren. Cegid helpt bedrijven van verschillende formaten om hun digitale transformatie te versnellen, dankzij een solide full cloud business model, duurzame samenwerkingen en het bieden van onderscheidende ervaringen voor hun klanten. Daarbij is Cegid in nagenoeg iedere branche actief, zowel lokaal als internationaal. Cegid combineert een vooruitziende en pragmatische aanpak met een sterk vermogen om te innoveren, diepgaande kennis van nieuwe technologieën en expertise op het gebied van regelgeving en compliance. In de snel veranderende wereld van vandaag maakt Cegid meer mogelijk door klanten te helpen hun potentieel ten volle te benutten. Allemaal dankzij innovatieve en doelgerichte bedrijfsoplossingen.

Cegid heeft een sterke internationale ambitie en reikwijdte, heeft 500.000 klanten, telt 4.400 werknemers en verkoopt haar oplossingen in 130 landen. Cegid rapporteerde een jaaromzet van 791 miljoen euro (31 december 2022). Sinds maart 2017 is Pascal Houillon de CEO.

Volg Cegid for HR op Linkedin: Cegid for HR

Voor meer informatie, vragen of interviewverzoeken kun je contact opnemen met:

Ravianne van Vliet